booklover like me

31 mars 2011

Jag ska berätta en liten historia.

Jag och min mor var ute på en promenad i grannskapet; vädret var hyfsat varmt, marken nästan bar från snö. Det var helt enkelt en bra promenad. Men den skulle komma att bli bättre.

Sen vände vi upp mot Glasmästeriet i närheten. Mina ögon drogs direkt till en släpvagn som stod väldigt nära busshållplatsen, för det brukar inte stå släpvagnar där.

På en skylt kunde jag urkilja något. Men det kunde väl inte stå...? Jo, det gjorde det.

Brunch & Books 093

Ja. Ni ser rätt. Det står "ALLA BÖCKER BORTSKÄNKES."

Jag blev helt till mig. Två av mina favoritföreteelser: böcker och gratis.

Brunch & Books 095

Så jag och mamma började helt enkelt plocka böcker. Vi fick besök av några andra människor som bor i närheten. Först tänkte jag "Försvinn! Ta in mina böcker!" Men sen tänkte jag om. Jag har egentligen absolut ingeting emot att dela med mig av böcker (Speciellt eftersom jag inte ville ha böckerna de ville ha. Visst är jag snäll.)

Brunch & Books 103

Tyvärr var böckerna ungefär sådana vi redan har. Men jag fick med mig två böcker. (Det fanns också en 1984, men vi har redan två kopior av den, och det var massa ögon på framsidan.)

Brunch & Books 105

Brunch & Books 112

Det bästa var egentligen att någon bestämde sig för att skänka bort böcker helt sonika (antagligen innan de dumpades på tippen). Och att de ställde vagnen nära mig!

Förresten, gör det ont i er också av tanken att slänga böcker?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar