mina tankar om senaste det glee avsnittet

9 mars 2011

Sexy.
[Innehåller spoilers]

Santana + Brittany
Glee screenshots TV shows stolen picture

Jag bara älskar att Santana har ett hjärta. Hon är inte lika rolig när hon bara är en bitch. De två är just nu mitt favoritpar (eller shipping) i Glee.


Animal

Denna låt av Neon Trees är svinbra. Eller, allt på Neon Trees album Habits är bra. Och jag älskar ju The Warblers och Blaine så det kunde inte blir så mycket bättre.


Holly Holiday
Glee screenshots TV shows stolen picture

Utöver att namnet är väldigt töntigt, gillar jag hennes karaktär. I alla fall mer i det här avsnittet än det första hon var med i. Men jag tycker hon får sjunga överdrivet mycket. Hon sjunger ändå fyra låtar av fem. Det känns lite forcerat.


Afternoon Delight/Celibacy Club
Glee screenshots TV shows stolen picture

Förutom att den här låten var det knäppaste jag har sett på Glee så är jag allvarligt bekymrad över det amerikanska folket. Vad har de emot sexualundervisning? Jag kan bara hoppas att TV-serier inte riktigt visar det verkliga USA. Jag menar, när jag ser sånt här får jag en känsla av att inte bara u-länder* är i behov av familjeplanering.
Jag undrar också varför man måste gå med i klubbar för allting i USA.


Quinn/Finn
Glee screenshots TV shows stolen picture
Jag hatar det. Enough said.


"The talk"
Glee screenshots TV shows stolen picture

Jag är ganska säker på att det här är den bästa version av "the talk" jag någonsin sett. Det brukar vara ouhärdligt pinsamt (Eclipse anyone?) Men det var gulligt på något sätt. Kurts pappa är så rolig och obekväm med allt. (Ännu en anledning att man ska ha sex-ed i skolan - sånt här är inte lika nödvändigt.)

[Bilder tagna av Gleeky.]


Det mest spännande som hänt mig idag, förutom att jag skrev ett historiaprov där jag framhöll vikten av att vetenskap ska vara ödmjuk (jag har alltid så roligt åt mig själv när jag skriver prov), är att jag bokat min uppkörning. Den är jättelångt fram dock, så jag har gått om tid att bli nervös på.
x


*Jag menar länder som inte är jätterika. För begreppet u-länder är lite fel.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar