bokönskelista

7 december 2012

Det här är några böcker jag önskar mig i julklapp. Detta inlägg funkar alltså dels som en riktlinje till alla som vill ge min julklappar (lägg de på bordet därborta) och dels som tips på böcker jag inte har läst. Lite som en recension av synopsis!

Building Stories

Building Stories av Chris Ware
Jag vet knappt vad det här ens är. Det är en låda med böcker/serier/broschyrer/posters, som man läser i vilken ordning som helst, som en bok utan början eller slut. Den har varit med i TRE Rookie-artiklar på senaste tiden och jag älskar idén så mycket att jag... vill läsa den. Tyvärr är den för stor och för dyr för att jag ska kunna berättiga att köpa den själv.


9781926760681

I Wrote This For You & Intentional Dissonace av Iain S. Thomas
Jag har tänkt köpa boken med inlägg från I Wrote This For You i år nu men har inte gjort det än. Nu i december släpper dessutom författaren en ny bok som inte har något med IWTFY att göra, men som verkar hålla samma stil: en man som bor i den sista staden på jorden, 10 år efter jordens oficiella undergång, och är en beroende av en drog som heter sadness.


Moranthology
Moranthology av Caitlin Moran
Ett urval av det Caitlin Moran skrivit - krönikor och artiklar om internet, TV, feminism, politik och annat brittiskt (tänker jag mig). Eftersom det hon skriver nu ligger bakom en paywall på The Times har jag inte kunnat läsa mycket mer än How To Be A Woman och en krönika någon postade på tumblr. Och jag vill naturligtvis ha mer.


Det är svårt att vara Elvis i Uppsala Det var jag som kom hem till dig

Det är svårt att vara Elvis i Uppsala & Det var jag som kom hem till dig av Nina Hemmingson
Jag har inte läst annat än enrutingar och korta serier av Nina Hemmingson... men jag gillar hur morbida och ärliga de är. Och jag älskar Nina Hemmingsons twitter. Det var jag som kom hem till dig är inte en diktbok vilket gör mig ännu mer intresserad.

Super Sad True Love Story I Capture the Castle My Mother She Killed Me, My Father He Ate Me: Forty New Fairy Tales The Shadow of the Wind (The Cemetery of Forgotten Books, #1)

Super Sad True Love Story av Gary Shteyngart
I Capture The Castle av Dodie Smith
My Mother She Killed Me, My Father He Ate Me av flera olika
The Shadow of the Wind av Carlos Ruis Zafón

Till sista är här fyra böcker jag vill läsa men har svårt att hitta på biblioteken. Bara för att de har snygg framsida, har hört mycket bra om, verkar bra och har många fina citat (respektive).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar