jul i west palm beach [del 3]

25 december 2012

Jag hade tänkt posta lite fler jul-i-west-palm-beack innan jul, men så fastnade jag i böcker och i annat så det har inte blivit av förrän nu, på jul. (Det är fortfarande juldagen här.)

Jag köpte pepparkakor från Ikea (som är svingoda!) och fick från Sylvia. Jag bakade lussebullar med barnen och trots att jag använde torrjäst och degen inte jäste blev de jättebra. Jag och Liam åt flera.


Jag försökte fota områdets julbelysningar men jag känner mig jättecreepy när jag gör det, så jag tog bara när gatan var tom. De värsta var inte ens tända. Har ett hus med en brevlåda som öppnar och stänger sig med ett brev till tomten i, ett flertal nativity scenes och några ställen som blinkar så mycket att de inte skulle fastna på bild ändå. Det är rätt fint, men jag avskyr när de täcker palmerna i rosa och lila.


I helgen gjorde jag ett pepparkakshus! Delarna var lite trasiga men jag lagade det vilket gör mig oresonligt stolt. Sen hjälpte barnen mig att sätta på M&M's på taket. Det andra "gingerbread" huset gjorde Liam i skolan OCH DE ANVÄNDA GRAHAMSKEX. Och de har MAGE att kallade det pepparkakshus.


Och så fick jag juleskum med mer skickat från Sverige! Jag hade i stort sett allt som är juligt förutom risgrynsgröt.

Om själva julen kommer i nästa inlägg.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar