los angeles [del 2]

27 augusti 2012

Jag tittade på Stolthet & Fördom och den gjorde mig på så mycket bättre humör att jag orkar sätta ihop nästa del av resan redan nu. Tycker så mycket om den filmen. 


Nästa dag i Los Angeles åkte tog vår värd, Suki, med oss till en botanisk trädgård. Det gjorde mig mycket glad för jag älskar botaniska trädgårdar. Om ni har en där du bor måste du gå dit. Det är den bästa platsen att bara vandra runt, fota, läsa, njuta. 





Den vi var på i Torrance var jättestor och den hade en kaktusträdgård. Tänk att det finns så många olika sorters kaktusar. 









Därefter fick vi skjuts till Santa Monica där Lina och jag gick på en inspelning av Chelsea Lately. Det var en lång kötid och sen satt vi i studion och tvingade oss själva att skratta. När man måste skratta är det inte lika.. roligt. Men det var kul att vara med om en inspelning och den gick relativt snabbt.


Efter inspelningen åkte vi till stranden och Santa Monica Pier och gick runt och tog en tur i parisierhjulet.



En av alla ca 15 Bubba Gump som finns här i USA. Har sett en i Miami, Santa Monica, San Francisco och Orlando. Forrest Gump har utökat.









Sen hoppade vi på en turistbuss som tog oss igenom Santa Monica, Brentwood, Westwood, Beverly Hills och upp till Hollywood där vi gick av.




Rodeo Drive



Melrose Avenue




Vi gick längs Sunset Boulevard, tog obligatoriska stjärnbilder och letade efter en Starbucks (som har en förmåga att fösvinna när man verkligen behöver det - för toalett, gratis wifi eller bara kaffe)






Och middag på Pink's som jag inte hade hört talats om tidigare, en korvkiosk som funnit i LA länge. Inne fanns foton och autografer av kändisar. Som dry-cleanern Joey går till i Vänner... 


Vår sista dag i LA inleddes med en jakt efter ett ställe att äta frukost på. Efter att första stället hade stängt igen åkte vi förbi en fyr som vi gick ut till och tog foton, samt The Korean Bell of Friendship. Sen fick vi till slut vår frukost/brunch!











 Därefter åkte vi till Redondo Beach och gick omkring ett tag vid piren och på stranden.



Här har vi en the OC location! Det är the diner de åt på emellanåt (fast bara utsidan).



Dagen slutade i downtown Los Angeles med en tripp till the Grammy Museum som var roligt. Lina sprang in i will.i.am (bokstavligt talat) men jag fick bara en glimt av ryggen. Still. Celebrity sighting! 




Efter middag togs vi till Greyhound busstationen för en 8 timmars lång resa till San Francisco. Det är inte något jag rekommenderar - att försöka sova på en sådan buss. Speciellt inte på sätet med trasig luftkonditionering. Det var svinkallt.



Men jag fick se soluppgången.


Nästa del utspelar sig i San Francisco, en stad jag älskade. Mer än utspridda, svårdefinierade Los Angeles.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar