isaac

28 augusti 2012

Igår drog orkanen Isaac fram över södra Florida. Där jag bor, i West Palm Beach, nådde stormen aldrig orkanstyrka, och jag tror inte det var något tornadonedslag, men vi fick känna på en tropisk storm ändå. Jag var hemma hela eftermiddagen och kvällen igår eftersom jag var rädd för att bli fångad i stormen.. Men det var allvarligare idag. Alla skolor var stängda så vi var tvungna att stanna hemma.



Det har regnat och åskat till och från i två dygn men idag tilltog regnet ordentligt. Först svämmade dammen på baksidan av huset över och sedan såg jag att vägen framför huset var helt dränkt. Jag har aldrig varit mer om så mycket regn och översmämningar och eftersom jag var säker hemma tyckte jag det var väldigt spännande. Sån är jag.




Nu har det inte regnat på några timmar så vattnet borde rinna undan lite.. Men skolorna är fortfarande inställda imorgon, samt det planerade LCC-mötet jag skulle ha imorgon kväll.

Imorse - redan mycket större än vanligt.

Och senare på eftermiddagen när det slutat regna så häftigt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar