sista veckan

23 maj 2011

Den här veckan har stor betydelse. Inte bara tar jag studenten, utan jag ska vara med i lopp. Alltså sånt där man springer. Mitt första lopp i modern tid! Det kommer gå sådär, men man får mat om man är med. Jag hade gjort upp en "träningsplan" för drygt en månad sen, men sen blev ajg sjuk. Kul. Blev i alla fall inspirerad av What I Talk About When I Talk About Running. Det är en jättebra bok och den handlar inte bara om att springa.

Freeday


I helgen sprang jag runt i flera second hand affärer för att kolla på vita klänningar och jag lovade mig själv att inte köpa någon bok. Tror ni jag höll löftet? Nepp. Men det var värt det. Man kan säga att jag fick 211 böcker för 95 kronor. Böckerna var The Five People You Meet in Heaven och Grimm's Complete Fairy Tales. Den sistnämnde innehåller alltså 210 böcker/berättelser. Jag blev lyrisk när jag hittade den (på engelska dessutom!) Men sån är jag.

Q2
Q1


Läste dessutom ut Lilla Darling, bok skriven av Johanna Nilsson. Eftersom jag inte tyckte om den särskilt mycket skriver jag inte en hel recension. Det var inte alls min sorters bok. Den handlade om en kille som är hemligt förälskad i en tjej som han kallar Lilla Darling. Den utspelar sig på en svensk skola i nian. Den var helt enkelt inte särskilt rolig eller intressant. Emellanåt kändes den helt osannolik och ibland var den för verklig. Och nian är inte något jag vill bli för påmind av.

Rain 011


I fredags blev min au pair application godkänd. Nu ska jag börja matchas med familjer borta i staterna. Håll tummar och tår för att det går bra. Jag vill åka nu och är samtidigt livrädd. Men så ska det väl vara.

Summer
Har ni märkt att det är sommar? Det slår mig dagligen och varje gång blir jag lika glad.

Hur var er helg?

1 kommentar :

  1. Vad kul att vara au pair! Skulle jag också vilja vara någon gång. Lycka till på loppet! ;D

    SvaraRadera