limitless undying love which shines around me like a million suns

6 oktober 2010

Book of a Thousand Days
Jag läste äntligen ut den igår (nu läser jag bara en bok! fast snart börjar jag med Harry Potter 2). Den var bra. Den handlar om en flicka som är en maid till Lady Saren (hon är drottning i sitt land). De båda låses in i ett torn som straff för att Lady Saren in vill gifta sig med den man hennes far vill. De ska bo i det tornet i sju år. Den är baserad på en av Bröderna Grimms sagor. Och jag älskar sagor! Den innehöll det mesta; prinsessor och prinsar (gentry), onda män, shamaner och slott. Inga drakar dock.
Det är maiden, Dashtis, dagbok och därför lätt att läsa. Hon är en karaktär jag tycker om (bättre än uglies tally!). Hon kan sjunga för att hela skador och trösta och hon är modig och ganska sarkastisk. I början var den lite långsam, men den var ändå lätt att komma in i. Efter halva boken blev den ännu mer spännande.
Plus, det fanns en karta i början och jag älskar böcker med en karta.


Jag har nästan lyssnat klar på Harry Potter and the Philosopher's Stone. Den är kort, vilket är bra för annars kommer jag inte hinna igenom alla innan filmen har premiär (snart!)




Jag avslutar med några höstbilder jag tagit den senaste tiden. Hösten (september) är så färgglad och guldig.


Fall 014

Fall 039

Fall 017



1 kommentar :