you were quiet

31 juli 2010

Jag ska blogga en sista gång; imorgon åker jag bort och då lär det inte bli så mycket blogginlägg. Inget internet. Ingen TV. Ingen dator. Oh noes. Men jag ska rida och det har jag saknat ett tag.

1. Inception
Jag såg äntligen Inception igår. Jag tänker hålla med resten av världen och säga att den är jättebra. Jag älskar filmer där man måste tänka till lite. Och snurran ramlade. Bara så ni vet. Det jag kunde klarat mig utan var allt skjutande. Leos (Cobb då...) fru gillade jag inte. Jag fick aldrig någon känsla av deras kärlek och allt det där eftesom hon var så läskig. Därimot älskar jag Adriane (älskar namnet. från grekisk mytologi. ariadne hjälpte theseus ur en labyrint. smart grej med namnet va?) och Joseph Gordon-Levitts karaktär.
"Quick, give me a kiss!"

[...]
"They're still looking at us."
"Yeah, it's worth a shot."

Snyggt gjord var den också. Spegeldörren-bron var fantastiskt. Jag vill se den igen och upptäcka fler ledtrådar.

2. LIGHTS
Något annat jag tänker hålla med resten av världen är att LIGHTS akustiska EP är fantastisk. Lyssna.

3. Tonight
Ikväll tänkte jag se The Last Song. Spännande. Sen ska jag se senaste Sonny With a Chance avsnittet. Behöver jag någonsin uppmuntran är Chad Dylan Cooper där för mig.

xo

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar