Johannas As of Right Now

15 juli 2010

Jag är lite lat när det kommer till bloggning. Det var ett tag sen; men här kommer ett inlägg.

1. Det är varmt
Jag vill inte klaga. Det kommer slå tillbaka; bli kallt, och jag kommer längta till värmen. Sen kommer vintern och det blir ännu kallare och mörkare. Därför ska jag inte klaga på värmen. Jag älskar den. Det är bara lite jobbigt på natten när det är svårt att sova. Men jag överlever. Mer än det - jag lever. Jag badar, är ute, läser, går i ett töcken. Jag älskar sommaren.


2. Nick & Norah's Infinte Playlist
Jag har läst boken och sett filmen igen. Jag älskar båda. I boken är karaktärerna trevligare och mer sympatiska. Tris är inte hemsk, Nick är inte så awkward, Norah är förvirrad och modig, den är alltmänt trevligare. Men filmen har fördelen att den kan spela musiken. Musiken är fantastisk. Fast jag tycker inte Michael Cera passar som Nick; han är som sagt för awkward.
Jag vill åka till New York, bara så ni vet.


3. Belle & Sebastian
Upptäckte nyligen. De är jättebra. I alla fall de gamla albumen, jag har lite svårt att fasta för det senaste. Texterna är fantastiska.

The lovin is a mess what happened to all of the feeling?
I thought it was for real; babies, rings and fools kneeling
And words of pledging trust and lifetimes stretching forever
So what went wrong? It was a lie, it crumbled apart
Ghost figures of past, present, future haunting the heart
(Another Sunny Day)

I will say a prayer, just while you are sitting there
I will wrap my arms around you
I know it will be fine
We've got a fantasy affair
We didn’t get wet. We didn’t dare.
Our aspirations are wrapped up in books
Our inclinations are hidden in looks
(Wrapped Up In Books)


4. Rebecca
Bok av Daphne Du Maurier. Jag läste ut den för några dagar sedan. Den var halvbra. Men miljöbeskrivningarna (som tog upp större delen av boken) var så detaljerade och familjära. Jag gillar att kunna vara en del i boken. Och man fick aldrig veta vad huvudpersonen hette. Det var snyggt gjort. (Hon hette inte Rebecca.)



5. Lost är bäst.
That is all.



xo

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar