you know you love me

28 juli 2010

Jag har kommit hem från en dag på stan. Jag och L var på statsbiblioteket. Jag älskar det. Det är underbart. Ett stort runt rum med tre våningar. Jag är säker på att om det finns en himmel, så ser min himmel ut som ett bibliotek, liknande statsbiblioteket.

Jag lånade två böcker. Böcker jag har hemma som jag lånat;
Kejsarinnans Magi (De Odödliga #3)
I Gudarnas Rike (De Odödliga #4)
Journey to the River Sea
Wastelands
The Vintner's Luck

Jag vann en bok häromveckan, och den kom i måndags. Med FedEx. Från USA. Yes. Den är jättefin. Jag ska läsa den också snart, tänkte jag. Jag fick också ett mejl idag att jag vunnit en till bok. Jag älskar Sourcebooks.

Jag tycker om böcker även för själva bokens skull. De är vackra. Det är som konst.


DVDer kan också vara konst. Kolla bara på skivorna till HIMYM säsong 1.


Sist men inte minst. Jag såg West Side Story igår (och i förrgår. den är lång!). Fantastisk film. Jag tyckte slutet var mindre bra, men annars gillade jag den. Den är starkt inspirerad av Romeo & Juliet. Jag får samma känsla varje gång jag ser eller läser en R&J historia; när Romeo tror att Juliet är död (eller när Tony tror att Maria är död) och jag vet att hon inte är det, får jag panik. Nästan ångest.
Kläderna, danserna, musiken och skådespelarna är jättevackra (hello, tony!).


xo (i'm doing this gossip girl style)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar