in the gardens in the trees

26 juli 2010

Efter att ha varit hos min mormor en vecka är jag nu hemma. Det var dåligt väder där, så det blev inte mycket bad. På natten var det 1 grad! Frost nästan. Mitt i juli. Jag vet inte varför jag fortfarande bor här i Sverige.

Det jag gjorde där var övningsköra (jag kan köra med manuell! wohoo!), läsa, se på Glee och Blue Water High, promenera/springa, gå tipsrunda (jag kom tvåa och vann en t-shirt), gå på loppis och auktion, baka blåbärspaj, äta massor och få halsfluss. Efter att ha haft ont i halsen i flera veckor upptäckte jag en äcklig vit prick i halsen, möjligtvis halsfluss. Några dagar efter hade jag inte ont i halsen mer, så det var självläkande.


Jag läste som sagt en del. Läste ut tre böcker och hann börja på den fjärde.

Catcher in the Rye har jag läst massor om - en av de bästa böckerna om undomen, bla, bla, bla. Den var inte bra alls. Som tur var var den kort.

Catalyst, av författaren som skrev Speak (som jag älskar), var också mycket bra. Jag irriterade mig lite på huvudpersonen i början, men den blev bättre. Den utspelade sig i samma miljö som Speak och tjejen, Melissa, i Speak gjorde en cameo. Amazing.

Den bästa boken jag läste, den bästa jag läst på ett tag, var Svanflykten. Jag är en sucker för romantik och den innehöll det. Den innehöll också balett och jag vill, vill, vill dansa balett. Det var en sån där jobbig bok där jag börjar bry mig lite för mycket om karaktärerna. Om huvudpersonen, Harriet, råkade illa ut var det som om jag gjorde det och jag ville sluta läsa bara för att slippa uppleva mer olycka. Älskar den boken.

[En perfekt regnbåde som sträckte sig från horisont till horisont]

Jag har lyssnat lite på Fanfarlo. Mycket bra band. Har Sky Sailings album också, Adam Young/Owl Citys första band. Liknande musik men lite mindre elektroniskt.

Jag såg sammalagt 11 avsnitt av Glee när jag var där. Det enda som är bra som går på TV. Jag saknar Glee så mycket.


xo

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar