dedicated to....

30 april 2010

Jag har en dålig dag. Det var inte en dålig dag, det var en bra dag. Vackert väder, kort skoldag, god skolmat (haha), något att göra. Men så kommer det över mig helt plötsligt och jag blir bara så låg. Jag hatar att vara tonåring/jag/här/allt just nu.

Hur blir jag glad igen? Jag brukar påminna mig själv att musik, speciellt från Owl City, gör mig glad. För Owl City är glad musik, och även när den är "sorglig" är den vacker och det gör mig glad. Jag älskar skönhet.

När jag är låg brukar jag också gilla att skriva, emo-style. Jag antar att jag får utlopp för min skrivlust nu (?)

Och bli jag inte glad kan jag alltid läsa en bok, för då blir problemen inte mina utan jag lever i någon annans problem.

Ofta är pengar en stor del av mina problem - jag är urfattig. Idag var jag i stan och gick in på Akademibokhandeln (dumt!). Jag var inte i kanske 15 minuter, på en avdelning (YA på engelska). Jag hann se säkert 10 böcker jag vill läsa NU. Och jag hade inte råd att köpa en enda. Sad. kan vara därför jag är/blev ledsen.


Back to being happy;

Vanilla Twilight


Hot Air Baloon


The Technicolor Phase


Och den bästa, fastän det är fel tid på året.

The Christmas Song


"So bored to death you held your breath
And I tried not to yawn.
You made my frown turn upside down
And now my worries are gone."

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar