do not take this seriously

25 april 2010

En ny trailer har kommit ut för Avatar: The Last Airbender. Och jag bryr mig faktiskt mer om det än den nya Eclipse trailern. Tråkigt men sant. Eller, jag vet inte om det är tråkigt egentligen, det är bara lite sorgligt att Twilight inte är lika spännande som det var för ett halvår sen. Då var nya trailers till New Moon det bästa som kunde hända på en dag.

Anywho, jag ska inte skriva om Twilight. Jag ska skriva om Avatar: The Last Airbender (vilket är mycket coolare. Ahem.). Det har jag längtat efter hur länge som helst. För TLA (akronym för att göra det hela enklare) är det bästa tecknade jag sett på TV. Kanske det bästa jag sett överhuvudtaget.

Det började faktiskt med Twilight. Jackson Rathbone spelar en av huvudrollerna i TLA filmen, som kommer ut i sommar. Och i min Twilight-besatthet snubblade jag helt naturligt över en trailer och bilder från filmen. Den såg intressant ut. Fantasy och CGI och lite kärlek, helt min stil. Ju mer jag kollade ju mer intresserad blev jag, speciellt av den där lilla killen med en pil på huvudet som verkade så "otherwordly". Jag frågade mina yngre syskon om dem sett det, den tecknade serien filmen tydligen var baserad på. Dem hade sett lite och "tyckte väl det var bra.." Lite för svävande för mig. Jag bestämde mig för att kolla in det, jag vet egentligen inte varför. Kanske för att någon bestämde sig för att göra en big-screen-movie på en tecknad Nickelodeon serie. Och det var lite annorlunda. Jag laddade ner första säsongen för att kolla in det.

Och jag var fast.

Seriöst. Det var så effing bra. Det är så effing bra. Det är roligt, varje avsnitt får mig att skratta högt. Det har karaktärer som faktiskt har en personlighet, inte bara ändras efter det som händer, men som ändå växer mer tiden. Det har en kontinuitet som jag inte ofta ser i TV-serier, ännu mindre tecknade TV-serier. Det har en handling.

Så den senaste månaden har jag kollat igenom hela serien. Jag har halva säsong tre kvar, sen är det slut. Hur ska jag överleva? Jag får kolla om det. Jag älskar karaktärerna; speciellt Sokka och Zuko (det är många liknande namn i den; Sokka, Zuko, Suki). Sokka är den roligaste människan i världen och Zuko är... svårt att förklara. Han är fienden som blir "god", eller nåt. Han är mänsklig? Och, om han inte varit tecknas skulle han vara snygg. Ibland är jag ledsen att serien är tecknad, för om den var verklig skulle Sokka och Zuko säkert vara snygga (fast nu finns det ju en "verklig" film... Kommer till den sen.). Aang är jätterolig och jag gillar verkligen Katara, Zukos morbror Iroh (?) och Toph.

Awesome serie helt enkelt. Och nu kommer en film :D




Jag tycker rollbesättningen är bra. Dem är lika. Men Aang verkar mycket allvarligare, "otherwordly" snarare än rolig som han är i serien. Det gör inget.

[Aang]

[Katara]

[Sokka, my man]

[Zuko]


[När jag googlade fram bilderna fann jag en del disturbing "fanart". Just sayin'.]

Senaste avsnittet jag såg var så bra. Jag gillar Zuko mer och mer. Jag gillar inte hans "flickvän". Meh.

Ja. Jag blir lätt besatt. Och jag är uttråkad nu.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar