i said too much again

29 april 2010

1. För två år sen flyttade jag. Jag älskar att flytta. Antagligen för att jag inte behöver göra något jobb. Jag får ett nytt rum, jag får rensa grejjer, slänga och packa upp. Jag gillar sånt av någon anledning. Det är så nytt.

2. Kan ni fatta av vi går ifrån det här....


...till det här? Underbart.

Imorgon är det Valborg vilket betyder....


3. Att det är bara 26 dagar tills jag åker till London. Och ser John Mayer. Live.

Älska min min här (väldigt blasé). Och att det inte alls ser ut att vara London.

That's more like it.

4. Apropå London; imorgon ska jag spela Hamlet. Jag ska vara Hamlet.

"To what base uses we may return, Horatio"

5. Igår såg jag Mulan. På engelska. Jag har sett den nån gång när jag var liten, men kom inte ihåg något. Det absolut bästa med den engelska versionen är att Eddie Murphy gör rösten till Muchu. Han gör också rösten till Åsnan i Shrek. Och jag älskar det. Underbart.

"Ooh, I think my bunny slippers just ran for cover. Come on, scare me, girl!"

Och låten "Reflection" såklart. (Inte Christina Aguileras version, utan filmversionen!)

xo

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar