september

20 september 2012

Här är några andra bilder jag har på datorn som jag kan ta och posta. Av det lite mer vardagliga slaget.

Den här är från stranden för några veckor sedan då vattnet fortfarande var grumligt från stormen (och de varnade för hajar). Bilden visar de flygande (hoppande?) fiskarna som tog över vattnet. Det såg otroligt häftigt och lite äckligt ut.
IMG_1612 IMG_1612.jpg

Jag har äntligen en TV i mitt rum! Måste kunna utnyttja amerikansk TV - speciellt DVR - när jag är här. (Parks and Recreation är tillbaka ikväll! Och jag kan kolla på Doctor Who på TV på lördagar!)
IMG_1625 IMG_1625.jpg

I början av september slog den tomma lokalen bredvid mitt gym upp Halloween Express. (Tidigt tycker ni? Vänta tills ni ser längre ner.) Halva butiken var kostymer för småbarn och tjejer (ungefär samma storlek/lika mycket tyg använt), halva butiken var statyer och gravstenar man ska ha i trädgården. En av häxorna rörde sig med jämna mellanrum och skrämde livet ur mig.
iPhone2-1

Mina barn håller på med karate och lion dance under vardagarna och Liam hade sin första show för några veckor sen. Det är väldigt häftigt när man glömmer bort att det är människor under lejonen. De är väldigt vackra.
IMG_1682
Liam!
IMG_1677

En ros från den botaniska trädgården jag tog en promenad igenom igen. Det är för övrigt fortfarande jättevarmt. Obehagligt varmt. Min kropp vill ställa in sig på höst men det här med koftor fungerar bara inomhus.
IMG_1623

Jag har börjat sätta upp saker på min vägg - äntligen - och göra halvbra collage samtidigt som jag kollar på Buffy.
IMG_1579_zps1a441935
IMG_1713_zps9f0a3d49

Och ja. Det här hittade jag i en department store förra veckan. Kanske har de en julavdelning året om? Har svårt att tro det. Det är ju löjligt.
IMG_1717_zps5fdc2314

Jag har lite mer tid om dagarna nu när barnen går i skolan. Eftersom Riley slutar en timme tidigare måste vi plågas i värmen på lekparken medan vi väntar på Liam. Jag längtar tills det blir svalare.
IMG_1723_zps60f5d16d

Och på förmiddagarna läser jag lite non-fiction eftersom jag inte kan plugga på det värdelösa colleget här.
IMG_1714_zps4bdf9d34

Till sist gick jag lite i Okeeheelee Park igår kväll. Fotade lite och lyssnade på musik.
IMG_1797_zps44e5b95f
IMG_1796_zps7f0cdc13
IMG_1794_zps92d1e956
IMG_1792_zps34a3460c
IMG_1787_zps09a165b2

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar