san francisco [del 4]

5 september 2012

Måste bara ta de två sista dagarna i San Francisco. Båda dagarna var vi på festivalen och frös och lyssnade på god musik. Festivalen var inte bara för musik utan också "wine, beer, art and food". Lina och jag kunde inte njuta av de två första och jag vet inte riktigt hur art kom in i det hela, men vi åt lite från några av alla matvagnar som stod överallt och sålde svindyr mat. Och vi fick gratis glass (både från Ben & Jerry och Toyota!) och totebags och T-shirts och annat skräp vilket var härligt.

Dag två såg vi Animal Kingdom, Portugal. The Man, Alabama Shakes, Passion Pit och Sigur Rós. Bäst var Passion Pit (jag tycker väldigt mycket om Take A Walk) och Sigur Rós. Det var konstigt att se Sigur Rós. Inte på något sätt dansmusik men det var ändå väldigt väldigt härligt och lite surrealistiskt.
(Vid ett tillfälle sa han - Jónsi - på bräcklig engelska "I like the weather here. It's like home.")


Mini-konsert med en underhållande Father John Misty.


Och sista dagen var kanske den bästa. Den började helt fantastiskt med fun. Vi hade jättebra platser, bredvid två svenska au pairer, långt fram och eftersom klockan var cirka 1 var publiken varken full eller jobbig än.
fun. var såklart bra. Det är perfekt festivalmusik.



Efter Franz Ferdinand var det dags för Regina Spektor och hon var så otroligt bra. Det kan vara så att hon var min favorit på hela festivalen? Hon var så gullig på scenen och hon gör så bra musik. Jag älskar att lyssna på hennes låtar för de gör mig ledsen och hoppfull på samma gång. Jag tror att den gör att jag vill försöka.
Hon avslutade med Samson så jag kunde verkligen inte önska mig något mer. Förutom att få se henne igen.


Glass! Björnbär och basilika smak. Fungerade nästan.

Sen såg vi Bloc Party och Skrillex. Skrillex var lite bättre än Justice för de hade en ljusshow som jag kunde fota och jag slapp trängas med jobbiga människor (människor är så himla jobbiga). Men jag fattar verkligen inte. Jag tror dubstep är tecknet på att människligheten till sist har förlorat förståndet (sorry Lina).



Följande morgon flög vi tillbaka Florida, tillbaka till värmen.

Exempel på skräp.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar