baseball and a movie

14 juli 2012

Förra lördagen bjöd en au pair, Andreea, med mig på en baseball match i Jupiter. (Har jag nämnt Jupiter? Älskar namnet!) Det är väl en del av upplevelsen här att gå och se en amerikansk sport.. Tyvärr var det en lägre division (league) som spelade vilket gjorde det lite tråkigt. De var inte så bra och publiken var varken stort eller entusiastisk. Jag hade heller ingen aning om hur baseball splades så jag satt med wikipedia på mobilen och läste om vad en inning var och försökte gissa hur långt det var kvar.




Men det var trevligt. De radade upp sig innan och sjöng nationalsången (eller en kvinna med gäll röst sjöng nationalsången) och mellan the innings hade de lekar med publiken och maskoten. Jag är ganska säker på att hemmalaget, Palm Beach Cardinals, förlorade, men det var svårt att veta eftersom de bara gick av planen så fort det var slut...







Men kvällen var mer än matchen. Innan vi gick in på stadion gick vi förbi en utställning av antika bilar. De var väldigt vackra. Jag ville ta någon av cabbarna eller WV bussen och åka på roadtrip över USA - äta på diners och sova på skabbiga motell eller quirky b&b's och åka på dammiga vägar som sträcker sig oändligt in i horisonten.





Ännu bättre var efter matchen på de satte upp en stor skärm på planen och publikens barnfamiljer bredde ut filtar på gräset. Där satte de på We Bought A Zoo och jag alternerade med att kolla på filmen och att kolla på stjärnhimlen och lyssna på musiken (musiken i filmen var fantastisk - Jónsi och finstämmig indie rock). Det kan ha varit så att den mörka planen som gjorde det möjligt för mig att se stjärnorna var det bästa med kvällen.


1 kommentar :

  1. Fett cool "utomhusbio"! Sånt borde de införa i Sverige.

    Svar: Det har du iofs rätt i, på Tumblr är alla väldigt öppna med sina åsikter. Men jag tycker det känns som att man måste ha "rätt" åsikter. Det kan dock vara jag som bara överanalyserar allt själv och bara inbillar mig att alla andra gör det. Men det känns som att när jag vill publicera något där jag uttrycker min åsikt om något måste jag tänka den ur alla möjliga synvinklar och eventuella gömda budskap innan jag publicerar den. Jag har kanske blivit paranoid x)

    SvaraRadera