i was happy in the haze of a drunken hour

13 augusti 2011

Pink

Jag har låtit bloggen hamna lite efter nu på sommaren. Inte så mycket för att jag inte har haft tid, utan för att jag haft så lite att skriva om, och ork för att skriva det. Men jag tänkte försöka få upp några inlägg och skylla tystnaden på sommarlov.

Jag kan börja med att säga att det är så fruktansvärt skönt att inte börja skolan i höst. Det är underbart att komma på, gång på gång, att jag inte behöver återvända dit. Det är väl det enda plusset just nu, eftersom osäkerheten över var ska ska vara och vad jag ska göra de närmsta veckorna inte är så bra för min mentala hälsa. Det hjälper inte heller att jag från dag till dag växlar mellan överdriven glädje och påfrestande besvikelse.

Men jag har saker som förenklar allt. The Hunger Games, till exempel, som jag läser om just nu. Just nu är jag på Mockingjay, som jag tror är min favorit i serien. Jag behöver bara tänka på Peeta så är allt bättre.

Utöver böcker har jag Doctor Who. Min favoritserie just nu, och en av mina favoritserier generellt. Det är så braaaaa. Jag borde göra ett Doctor Who inlägg någon gång. Skriva om hur mycket jag älskar The Doctor, hur mycket jag saknar Rose, hur rolig den är, hur sorglig den är, hur mycket jag älskar David Tennant och hans nerd-glasses.
(Det är tur att jag har Doctor Who, annars skulle jag känna mig så pretentiös för att jag läser Walden, köper Shakespeare och lyssnar på The Smiths. Haha)

Trots att jag varit hemma i sommar mer än jag någonsin varit förut, har jag varit iväg lite. Så det kommer nog upp något reseinlägg så småningom. Annars försöker jag hinna med lite sommar. Hösten kom ovanligt tidigt va? Det var tio grader igår morse! Det här landet alltså.

Ha det bra.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar