sommardagar

8 juni 2011

Jag har helt och hållet gått in i sommarlovsmood, vilket inte känns alltför dumt. Frukost i lugn och ro i ett tyst hus, några timmar i solen mitt på dagen och svårt att sova på grund av ljuset.

Jag har jobbat på att läsa Kafka on the Shore. Den är bra, men den är fruktansvärt lång, så det går långsamt. När det går långtsamt för mig att läsa böcker blir jag nästan stressad. Det är bara jag som vill avsluta saker och påbörja nya.
Boken har, tillsammans med en blogg jag läser, fått mig att vilja besöka Japan. Mitt intryck av Japan från boken är att de äter nudlar och ris hela tiden. Till frukost, lunch, fika och middag. Men det kan också vara boken som beskriver maten ganska noga.


Jag har också kollat igenom säsong 1 av The Big Bang Theory. Det gick väldigt fort. Jag visste inte att den serien var så rolig. Jag måste också erkänna att jag känner mig ganska smart när jag fattar vad Sheldon och Leonard pratar om. Vilket har hänt ungefär två, tre gånger.

Sen sitter jag aldeles för mycket vid datorn, eftersom jag köpt en ny och inte kan slita mig (jag älskar den). Det är fantiskt vad snabba datorer kan vara. Och vad snabbt tiden går när man sitter vid dem.


Så jag försöker fördela tiden mellan att göra nyttiga saker och roliga saker och måstesaker. Men allra mest roliga saker, tror jag. Börjar jobba om några veckor.

Ha det bra
<3

2 kommentarer :

  1. Big Bang Theory är underbart! Måste då erkänna att jag aldrig fattar ett skvatt av vad de snackar om... :)

    SvaraRadera
  2. Gött. Jag går snart också in i sommarmode, idag är sista skoldagen. Jag brukar kolla på big bang theory ibland när jag har tråkigt, som i går, och ja, den är faktiskt as-skön. :D det enda jag stör mig på är de pålagda skratten. Det är det inte i scrubs, däremot.

    SvaraRadera