bergianska trädgården

6 juni 2011

Idag hade jag en trevlig dag i Bergianska Trädgården utanför Stockholm. Det var underbart varmt. Uthärdligt om man dröjde sig kvar i skuggan av träden, eller låg stilla på en filt.

Jag har aldrig varit i Bergianska Trädgården tidigare och jag tyckte om den en hel del. Närhet till vatten, balla växter och massa hemliga gångar bland träden och buskarna. Dessutom fanns det palmer där. Och inget ger mig känslan av att vara utomlands mer än palmer.

Trädgård 390
Trädgård 397
Trädgård 409
Trädgård 419
Trädgård 436
Trädgård 467
Trädgård 479
Trädgård 515
Trädgård 516

Hur vackra är inte de där orangea blommorna? Ny favorit. Blommor som ser ut som liljor, fast på ett träd. Och så har de så vackert namn - japansk azalea.

Det var perfekt på en dag då vattnet är för kallt för bad och luften för varm för att ligga hemma.


Hur var er dag?

1 kommentar :

  1. Svar: Åhh, Saknad-böckerna är helt underbara! Jag minns att när jag läst ut Fritagningen så saknade jag den så mycket så jag läste om hela direkt igen. Den serien måste nog vara Meg Cabots bästa (tillsammans med En Prinsessas Dagbok). Och man kan ju inte låta bli att bli helt förälskad i Rob 8D Jag ville så gärna ha en motorcykel när jag läste den :D

    SvaraRadera