Peeta & Gale har blivit castade.

4 april 2011

Okej, okej - avbryt allt ni gör och läs. För PEETA HAR BLIVIT CASTAD.

Fattar ni sensationen? Och Gale (men det är inte ens hälften så viktigt).

Och vinnaren av priset  - ansiktet av Peeta - är:

Josh Hutcherson

[via]

Och andraplatsen går till - alltså han som ska vara Gale:

Liam Hemsworth

[via]

Förhoppningsvis lär jag mig stava deras namn med tiden.

Jag är lite... besviken. Det var såklart väntat - ingen kan någonsin på riktigt porträttera Peeta. Men ändå. Båda är så gamla (av någon anledning störde det mig inte med Jennifer Lawrence). Och det är liksom... dem.

Liam Henstworth spelade till exemepel i The Last Song, och den filmen är ganska värdelös och hans skådespeleri var inget jag slogs av.

Josh Hutcherson spelade senast i The Kids Are Alright, och ja, jag hatar honom inte, men jag tycker inte han känna så 'Peeta'. Han känns väldigt 'brunett'. Han var också med i Bron till Terabitia. Jag kommer inte ihåg den filmen alls, så inga kommentarer. Sen orkar jag inte räkna upp fler filmer (han har varit med i några stycken), så kolla in hans IMDb.


Concensus: Jag är inte överlycklig över castingen. Jag hade föredragit några andra. Men, jag ska ge det en chans. Det kan bli jättebra. Och precis som med Jennifer Lawrence, antagligen fick killarna jobbet för att de skådespelar bra, inte för att de ser ut som sina roller, o.s.v.

Lär mer här.

Så, kära Hunger Games fantaster - vad tycker ni?
Blev Peeta/Gale bra castad?
Bryr ni er också mycket mindre om vem som spelar Gale, eller är det bara jag?
Hur spännande är det att filmen är på riktigt??

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar