the history of love med mer

10 april 2011

Lite kort om fyra saker.


1. The History of Love
Bok skriven av Nicole Krauss. Boken handlar om en bok som heter The History of Love (Åh, jag fick skriva den meningen.) Blev ni intresserade? Ni behöver inte bli. Den var tyvärr inte jättebra, tycker jag.

Den hade tre storylines som alla snurrade runt The History of Love. Den handlade inte om så jättemycket utan det är snarare en bok med vackra texter, filosofi och broken hearts.

Jag tror felet är att jag hade för höga förväntningar. Jag har läst så mycket bra om boken och sett flera citat som är fantastiska. Men jag trodde den skulle vara annorlunda. Ärligt talar trodde jag den skulle utspela sig i början av 1900-talet eller något sånt i England och vara som en klassiker. Inte att den skulle utspela sig på 2000-talet i New York.

Den påminde mig också om Everything Is Illuminated. De är uppbyggda på liknande sätt och båda innehåller (minst) en jude som överlevde Förintelsen och författare och utdrag ur nämnda författares bok. De är inte så lika, men de påminner om varandra.
Jag tycker det är lite tråkigt att jag inte gillade den mer. Oh, well.

2. Vår vår vår.
Tussilago 030

Tussilago 036

Sol

3. Jag har börjat läsa Summer of Skinny Dipping och den gör mig irriterad och jag tror det är för att huvudpersonen är så lik mig. Haha.

4. Jag läste precis att Kolmården har stängt sin bilsafari. Det gör mig ledsen. Jag som ville ta körkort bara för att köra där. Istället har de en ny linbana (de hade ju redan en!?)

Haft en bra helg?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar