worth avenue, pumkin patch och pitch perfect

10 oktober 2012

Ännu en bilddump kommer nu från förra veckan och helgen.


Förra söndagen var jag på stranden med två Andreor och vi vandrade runt på Palm Beach efteråt. Vi höll oss på vackra Worth Avenue (jag har svårt att inte fota varenda ally när jag är där) och de tog mig till en Starbucks som jag har gått förbi varje gång jag varit där. Jag vet inte hur ofta jag har önskat att det fanns något ställe att sitta och dricka kaffe/fly från värmen efter att ha varit på den stranden. Det var ett hårt slag.

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Sen åke vi till Cityplace, åt och kollade på Pitch Perfect. PITCH PERFECT ÄR NOG DEN BÄSTA FILMEN JAG SETT I ÅR. Veckan efter gick jag runt och önskade jag kunde på något sätt smälta in i filmen bara för att få vara alla karaktärer och kunna sjunga a capella. Den var jättebra. Alla borde se den. Jag ska se den igen. Till helgen antagligen.

Och dagen avslutades med en tråkig kyrkokonsert som hölls i en vacker teater.

Photobucket


Förra veckan åt jag middag med min värdfamilj för att barnens skola hade en fundrasier på en hemsk "sports grill" (jag hatar sportrestauranger. obs inte på grund av sporten i sig). Men maten var rätt god.

Photobucket
Photobucket
Photobucket

I helgen träffade jag Andrea igen (och lite kort, den andra Andreea). Jag följde med henne på en bible study på fredagen (som jag inte kommer göra om. jag tänker använda upplevelsen i min bok "studie i bokstavstroende kristna". för jag vet att ni vill höra mer: de kallade dagens uppslagsböcker politisk korrekta för att de inte använda Bibeln som förklaring till vad SANNING är. att tro på evolutionen var det inte ens frågan om. och visste ni att ljusets hastighet är snabbare än vad forskare säger? Gud har i verkligheten bromsat den så forskare kan mäta den. vad snäll Hen är.)
Dagen efter åt vi middag på en beachinredd restaurang och jag smakade en Key Lime Pie som förväntat inte var god. Jag önskar att man inte använde citron eller lime i mat.

Photobucket
Photobucket
Photobucket

I söndags åkte vi till en grönsaksmarknad/farm där de hade en pumpkin patch, corn maze med mer. Corn mazen var värdelös, en riktig besvikelse. Den var väldigt liten och majsen var inte särskilt höga och hade blivit nedslagna av regnet. Jag tror inte att Florida är var majs naturligt växer? Jag ville gå vilse i den! Eller att den såg ut som i Parks and Rec-avsnittet Harvest Festival. Men resten av stället var trevligt.

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Uppblåsbar Voldemort som kör en testral?

Photobucket
Photobucket
Och jag hittade Mariekex tror jag. Köpte dem naturligtvis inte. Mariekex är fruktansvärt tråkiga.


Det var helgen! Nu jobbar jag fulltid eftersom jag är själv med barnen för en vecka. Läskigt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar