cupcakes

20 januari 2012

Häromdagen tog J med mig till hennes favoritställe att köpa cupcakes. Aaah. De var så fina. Det fanns en stor som en tårta. Jag köpte i alla fall en Red Velvet för jag har länge velat smaka en riktig (icke hembakad) Red Velvet. Mm. Den var god och inte alls särskilt söt.





Jag kommer antagligen ta bild på varenda cupcake jag ser.


Idag var vi och fixade en bankkonto åt mig. De hade Drive In Banking. De har inte bara drive through fast food oxh liquor stores - utan också banker och bankomater. Det var underbart. (Snälla kom inte och säg att det finns drive through banker i Sverige. Då skulle jag bli deprimerad.)

Jag köpte och Swedish Fish i affären. För självklart åker jag till USA och köper svenskt godis. Ha ha. De var faktiskt lika goda som Ikeas fiskar (alltså mycket bättre än de vi säljer i lösvikt).


Vad mer kan jag säga... Gissa vad som är på TV HELA TIDEN här? Valet. Så. Klart. Jag fattar som tur var ingenting av det så jag känner att jag inte behöver engagera mig i vad som är bra och dåligt.


Jag har också fått låna en Kindle av min familj så det ska bli kul att läsa lite på den när jag kommer på hur man skapar ett nytt konto. Jag funderar på att läsa Song of Ice & Fire på den eftersom det är så löjligt tjocka.

Annars är en av mina favoritsaker att höra min värdfamilj försöka prata svenska. J läser The Girl With the Dragon Tattoo och undrar hur man utalar saker som Östersund och advokat. De tycker det är så svårt. Och de kan inte få till vokalerna rätt, jag vet inte varför. Men det är underhållande.

1 kommentar :

  1. Confession: I cannot stand Swedish Fish candy (haha don't hate me) but mmmmmm cupcakes!! Glad you enjoyed your Red Velvet!

    Ooooo & vowels are hard!

    SvaraRadera