3 updates

10 november 2011

1. USA update
Jag har äntligen fått en host family i USA! Allt är klappat och klart och jag håller i stunden på att ansöka om visum och sånt där. I januari flyttar jag till .. New Jersey! Staden jag ska bo i ligger ca 40 minuter med tåg från New York City och viktigast av allt, jag har en jättebra host family. Jag är väldigt excited och lite nervös. (Jag kommer antagligen bli mer nervös när avresedatumet närmar sig.) Men jag längtar jättemycket efter att träffa min amerikanska familj, vilket känns som ett bra tecken.

Min värdfamilj skickade ett paket med lite NY-prylar. LOVE.


Med candy corn! Jag har velat smaka hela mitt liv. Det smakade som vanligt godis.



2. NaNoWriMo update
Mitt skrivande går helt okej. Jag skulle kunna säga att jag vet att jag kommer att klara det, men då kommer det vara jinxat, så... (Är det jinxat nu ändå? Jag är fullkomligt seriös när det kommer till jinxes.) När jag bestämt mig för att göra något sånt här så gör jag det. Det är egentligen den största anledningen till att jag fick bra betyg - när jag bestämt mig för att sitta och plugga i en timme i veckan, eller läsa minst 50 sidor under 6 dagar, så gjorde jag det. Så jag skriver 2000 ord varje dag. Det är för det mesta rätt dåligt, men det är det som är så bra med NaNoWriMo - man får skriva ändå.

Jag dessvärre kommit till en punkt då jag vill byta tempus. Det är inte med flit - jag börjar bara helt plötsligt skriva i ett annat tempus och det är jättesvårt/helt onaturligt att tvinga sig tillbaka till det jag började med. Det är så konstigt. Jag har för mig att jag hade samma problem förra året... Jag hoppas det går över.


3. Generell bok update
a) Jag beställde The Scorpio Races förra veckan och fick den i måndags. Yey! Jag har längtat efter att läsa den för 1) den handlar om hästar och det var länge sen jag läste om hästar och 2) Maggie Stiefvater har sagt att det är hennes bästa bok och 3) jag tycker verkligen om Maggie Stiefvater. Hon har en underhållande blogg och hon verkar ha stenkoll på sitt skrivande. Jag tvivlar på att jag någonsin kommer vara så medveten och noga med hur jag skriver.
Och what else? Hon målar, spelar och skriver musik och animerar trailers. (Har ni sett när hon förutspår nästa "vampyr"?)


Jag köpte the UK cover, för att matcha mina Shiver & Linger

Jag ska börja så fort jag är klar med min nuvarande bok, Divergent. Som jag kanske kan recensera på riktigt.

b) A Clash of the Kings (Kungarnas krig)
Uppföljaren till A Game of Thrones (Kampen om järntronen) som handlar för det mesta om kriget mellan kungarna i Westeros. Passande titel, där. Den var inte riktigt lika spännande som första boken, antagligen för att ungefär 400 sidor i mitten var väldigt utdragna och tråkiga och bara handlade om krigstaktik... Men sen blev slutet jättebra och spännande så jag måste fortsätta. Men jag hatar den här boken för den får mig att vilja att antingen alla ska förlora eller alla ska vinna och det går inte. Ibland tror jag att det bästa vore om Westeros gick under så jag slapp våndas så mycket.
Fast jag vill alltid att alla Stark ska klara sig.



Tidigare idag.


Varför använde jag uttrycket "klappat och klart"? Och våndas? Jag är super lame. Men apropå klappat och klart, får man börja lyssna på julmusik nu? Der var bara det jag undrade.

2 kommentarer :

  1. Vad häftigt att bo i USA! Är inte alls avis. Hur länge ska du vara där? Vad ska du göra?

    Klart man får lyssna på jullåtar. Det gör jag året runt. Dock inte så mycket vid julen konstigt nog, då blir det bara deppigt.

    SvaraRadera
  2. Svar: Jag är väldigt nyfiken på Niceville-filmen, ska försöka se den så snart jag får tid.
    Böcker brukar ju oftast vara bättre i originalspråk, men jag har ju bara läst den på svenska så jag vet inte.

    Handlar Dödssynden om rasism?! Haha, det hade jag ingen aning om. Trodde den utspelade sig på någon öde ö. Undrar varifrån jag fick det.

    Hoppas du får det jättekul i USA! Du får äta mycket Red Vines åt mig. När åker du?

    SvaraRadera