23/11/13

23 november 2013

Den här bloggen är knappt vid liv (som jag). Den 21 december har jag lämnat in min sista uppsats och kanske kan andas lite igen och kanske jag bloggar igen. Eller inte. Om inte annat vaknar bloggen förhoppningsvis till liv i vår, eller i slutet av januari, när jag flyttar till Leeds för att plugga en termin. Plugga litteratur i England har varit min dröm... för alltid. Det blir kul. Och skönt. Det blir säkert lika stressigt, svårt och jobbigt som nu. Men jag ska antagligen inte jobba samtidigt (om jag inte på ett magiskt sätt får ett extrajobb där) så då har jag mer tid.




Under tiden ska jag (äntligen) se Catching Fire. Och Doctor Who:s 50-årsjubileumsavsnitt. Under tiden ska jag se klart Luther, som jag började kolla på för tre dagar sen.

Och under tiden ska jag längta tills jag är klar med läsningen till skolan, så jag kan läsa The Goldfinch, Nyckeln, en novellsamling av Alice Munro och en av Lorrie Moore, och Lyckliga i alla sina dagar (som jag köpte på bokmässan! så länge sen). Och de andra böckerna jag har hemma.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar